Yeşil Çay Felci Önler

Uzmanlar doğru beslenmenin ve yaşam kalitesinin artırmanın yollarını şöyle anlatıyor.

1- KAHVE - YEŞİL ÇAY:
Günde ikişer fincan kahve ve yeşil çay içenlerin felç geçirme riski yarı yarıya azalıyor.

2- AĞRI KESİCİ ALMAYIN:
Olur olmaz kullanılan ağrı kesiciler ileride felç riskini artırıyor.

3- UYKU KALİTESİ:
Günde en az 7 saat ve gece 12'den önce yatağa girerek uyunan uyku sadece felçten değil birçok hastalıktan koruyor.

4- GAZLI İÇECEKLER:
Hem sinir hem de sindirim sistemini zarara uğratıyor. Bu yolla felce sebep oluyor.

5- SİGARA VE İÇKİ:
Bu ikisini de bırakmak ya da kullanmamak felç riskini yüzde 60 azaltıyor.

6- ZEYTİNYAĞI:
Felce karşı en iyi beslenme şekli Akdeniz mutfağıdır. Özellikle zeytinyağı tüketmek felce karşı çok iyi geliyor.

7- DOMATES:
Felçten korunmanın en lezzetli yolu bolca domates yemek.

8- TANSİYON:
Tansiyonu normal tutmak felç riskini neredeyse ortadan kaldırıyor.

9- SÜT ÜRÜNLERİ:
Süt ve süt ürünlerini sağlıklı bir şekilde tüketmek beyin ve damar sağlığını koruyor. Felç gelmeden önlemini alın

10- ZENCEFİL:
Felci önlemek için 1 çay kaşığı zencefil tozunu 1 bardak kaynar suya atıp 10 dk bekletin ve günde 3 bardak için

11- KARNABAHAR:
Yapılan araştırmalara göre felce karşı en iyi besinler içi beyaz olanlardır. Elma, armut, muz ve karnabahar gibi meyve ve sebzeler felç riskini yarıdan fazla düşürür.

12- BALIK:
Haftada 2-4 porsiyon yağlı balık yiyenlerin beyni besleyen damarların tıkanması ya da kanamasıyla ortaya çıkan sinir sistemi bozukluklarına yakalanma riski azaltıyor.

13- TEMPOLU YÜRÜYÜŞ:
Normal hızda değil... Tempoyu biraz artırmak felçten koruyor.

 

TAKVİM

Gizlilik

Haber Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.

İletişim

Adres: Sizin adresiniz buraya gelecek. İlçe / İl.

Telefon: 0123 456 78 90 - 0123 456 78 90

Mail: bilgi@dogalrehber.com.tr

Yukarı Çık